Topcall klarer det

Det har været en meget besynderlig tid, vi er ved at komme ud fra. Corona-krisen medførte jo, at mange flere mennesker begyndte at handle via internettet. I Danmark er det ikke så usædvanligt, og jeg tænker, at man måske er mere vant til at se en Live Chat popper op på skærmen i Danmark, end man er her i landet. Det er noget forholdsvist nyt. I Danmark er det ofte servicebureauer som for eksempel TOPCALL, der passer det for webkøbmændene.

Selv Live Chat passes

Men jeg har lagt mærke til, at for det første er der kommet mange flere webshops her i landet. Og de fleste af dem har ikke kun telefonnumre og mailadresser, man kan ringe eller skrive til. De har også Live Chat. Tag nu sådan noget som supermarkeder. Helt konkret, så kan jeg fortælle dig, at to kæmpestore landsdækkende supermarkedskæder, der ikke havde e-shops har fået det. Det skete i løbet af de første 2 uger af krisen, hvor lock down kom som et chok for alle. En af kæderne havde nogle opstartsproblemer med deres e-shop, men nu, hvor vi er ca. 2 uger inde i udfasningen af lock down, fungerer dens e-shop upåklageligt.

Alle skal med online nu

Og det er ikke kun supermarkeder, der har fået e-shops. Mange andre mindre butiksejere har valgt at gå den vej. De er givetvis blevet tvunget til det. Hvis de ikke gjorde det, så ville de sikkert være i så dybe økonomiske problemer, at de ville blive nødt til at lukke butikken og smide nøglen væk. Nu overlever de. Så for ’dovne mennesker’ som mig, der sætter pris på at få de tunge varer bragt til døren, har krisen ikke kun været dårlig og ond. Den har skabt et nyt landskab, som vi kan bevæge os i. Du ved, det digitale landskab. Vi kan shoppe hjemmefra vores stue, uden at vi udgør en fare for andre og os selv. Og det vil vi jo gerne. Og vi kan udlicitere alt muligt, som du kan læse om her.