Stressende opgaver

Til dagligt arbejder jeg i en stor virksomhed. Det er en konsulentvirksomhed, og min rolle er at være hende blæksprutten, der holder styr på alle konsulenternes mødekalendere. Det er også mig, som en ny kunde kommer i kontakt med første gang, han eller hun ringer os op. Jeg er hende, der sidder i receptionen og taler venligt til alle. Det er sommetider et meget stressende job, men jeg synes, at jeg klarer det meget bedre end nogle af konsulenterne. De kan godt finde på at tale meget aggressivt til mig. Også selv om alt er arrangeret perfekt for dem. Altså med møderne de har både ude og her i huset.

Ikke personligt

Jeg ved godt, at det ikke er personligt ment, når de vrisser ad mig. Men det gør mig ked af det. Jeg ved, at de er stressede. Én af dem er sygemeldt pt med stress. Og det har fået mig til at tænke på, om jeg skal spørge ledelsen, om vi mon ikke har brug for in-house stresscoach. Ham, der er sygemeldt, er jo ikke den eneste, der har stress. Det kan jeg både høre og se. En anden er på grænsen til at bryde sammen. Han har tabt sig utroligt meget, siden han blev sat til at overtage den sygemeldtes opgaver.
Jeg tænker, at jeg er i en position, hvor jeg er en af de første, der spotter, når en medarbejder har brug for hjælp, når arbejdspresset bliver for stort.

Fast tilknyttet stresscoach?

Måske kunne vi få noget stresscoaching fast tilknyttet her i virksomheden. Jeg har hørt fra en veninde, at det er muligt. Men jeg ved ikke, om ledelsen vil acceptere sådan et forslag. Er der nogen, der kan give mig et godt råd? Skal jeg bare sende en mail til vores topchef og fortælle ham om, hvad jeg ser og hører, og foreslå, at vi får tilknyttet en professionel stresscoach med en certificeret uddannelse? Jeg tror, der er mange, der vil være glade for det.